Konu Bilgileri
Konu: Spor yapan kadınların takviyeleri ? Yazar: sanemnur12
Okunma: 307 Yorum: 0
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

sanemnur12 12-11-2017, 22:21   
#1
#1
(Son Düzenleme: 12-19-2017, 1:21, Düzenleyen: Jiyan.)
Öncelikli olarak aminoasit,proteinlerin yapıtaşıdır ve birçok amino asit bir araya gelmesi sonucu proteinler oluşur.Kaslarımız proteinlerden oluştuğundan,kas kütlesi inşa etmemiz için mutlaka ihtiyacımız vardır.Aminoasitler 20 çeşittir ve bu aminoasitlerin 10 tanesi temel aminoasit olarak adlandırılır.Bunların vücuda dışarıdan alınması zorunludur.İzolösin,lösin,lizin,fenilalanin,metionin,treonin,triptofan,valin,arjinin ve histidin temel aminoasitlerdir.Geri kalan 10 adet aminoasiti vücudumuz dışarıdan hazır olarak alabilmektedir.Aminoasiti vücudumuza aldıktan sonraki ilk aşama proteinlerin sindiriminin başladığı yer olan midede gerçekleşir.Midemiz tarafından salgılanan pepsin enzimi yardımıyla proteinler,aminoasitlere dönüştürülmeye başlarlar.Parçalama işlemimiz ince bağırsakta da devam eder.Bu parçalanmadan sonra tekli,çiftli ve üçlü olmak üzere gruplara ayrılır.Tekli gruplar kana karışırlar.Daha sonra karaciğerde emilirler yada başka bir aminoasite geri dönüşebilirler.


Aminoasit nasıl kullanılır?

Üç şekilde kullanılır:hap,toz ve sıvı olarak.Kullananlar arasında en yaygın olanı ise hap şeklinde kullanımıdır.Hap şeklinde kullananların yaşadığı en büyük zorluk arka arkaya 3-4 adet hap yutmaları ve bu hapların boyutlarınında büyük olmalarıdır.Bu tarz hapları almadan önce aminoasit markalarını iyice incelemeli,boyutları hakkında bilgi sahibi olmalısınız.Bu hapların bu kadar sık kullanılmasının nedeni ise hapları içtiğiniz an hiçbir tad almıyorsunuz fakat toz halinde veya sıvı halinde içerken ağzınızda kötü bir tad kalıyor.Şahsen hem sıvı  hemde hap şeklindekini kullandım.Sıvı şeklinden olandan 8-10 tüp arası anca kullanabildim fakat hap olandan 180 adet hap kullandım.Hap şeklindekilerin su ile tükettikten 15-20 dakika sonra kana karıştığı söyleniyor.
Vücutta en bol bulunan  olarak, glutamin kas dokusunda, plazmada ve aldığınız neredeyse tüm hayvansal gıdalarda mevcuttur. Ortalama olarak, et, yumurta ve süt ürünleri gibi hayvanlardan elde edilen protein kaynaklarında bulunan amino asitlerin yüzde beşinden biraz daha fazla bir oran teşkil etmektedir. Bu rakam pek fazla gibi gelmeyebilir ama şüpheniz olmasın, Glutamin bir çok vücut fonksiyonu için  kritik önem taşır.
Sporcular için günlük glutamin ihtiyacı konusunda çeşitli araştırmalar devam ediyor. Sağlıklı yetişkinlerde, 20-30 gramlık takviyesinin kullanılabileceği savunuluyor. Sporcular için 14 gün boyunca günde 0.65g/kg (75 kg olan birisi için 75*0,65=48,75 gr)  oranının sağlıklı olduğuna dair raporlara rağmen; uzmanlarca antrenman sonrası 5-7gr olarak kullanılması tavsiye ediliyor. Orta-ileri seviye sporcular için glutamin ihtiyacı 10-14 gr olarak öneriliyor.
Ara
Cevapla


Spor yapan kadınların takviyeleri ? Konusu Araçları
Direk Link
HTML Link
BBCode Link
Paylaş